luni, 19 noiembrie 2012

Read, read, then read some more

De cand am vazut tag-ul asta la Andreea am stiut ca trebuie sa-l preiau si eu. Nu de alta dar lectura m-a pasionat inca de cand eram mica si s-au adunat de-a lungul timpului luni intregi petrecute cu nasul in carti :)) M-am miscat cam greu cu postarea asta dar bine ca pana la urma ajunge sa vada lumina zilei :D


1. Cand faci o pauza de la citit, folosesti un semn de carte sau indoi un colt al paginii?
Nu-mi sariti in cap dar in general imi place sa indoi paginile. Desigur, conditia e sa fie proprietate personala :D Am eu asa o senzatie ca astfel capata personalitate. Mi-au placut intotdeauna cartile vechi in paginile carora poti sa regasesti si o alta poveste in afara de cea scrisa.

2.Ai primit in ultimul timp o carte? Daca da, care a fost aceasta?
Cu parere de rau trebuie sa spun ca nu, n-am mai primit o carte de cam multa vreme. Nici nu-mi mai amintesc care a fost ultima dar a fost cu siguranta primita de la matusa mea.

3.Citesti in baie?
Mmm, carti...nu. Imi place in schimb sa ascult muzica cat sunt in baie :))

4. Te-ai gandit vreodata sa scrii o carte? Daca da, despre ce?
Cand eram prin scoala generala imi placea sa "mazgalesc" poezii. A trecut repede acest avant si in timp genul liric nu prea m-a mai pasionat. Nici macar cand vine vorba de lectura.

5. Care este cartea ta preferata?
Mi s-ar parea nedrept sa nominalizez aici doar una singura, in timp au fost multe care m-au impresionat. De mentionat ar fi Viata pe un peron de Octavian Paler, Lupul de stepa de Herman Hesse, Maestrul si Margareta de Mihail Bulgakov.

6. Iti place sa recitesti unele carti?
Da, mi s-a intamplat cu Viata pe un peron si cred ca au mai fost vreo doua. E ca atunci cand descoperi o melodie noua si nu te mai poti satura de ea, trebuie sa o diseci acord cu acord.

7. Ce parere ai despre o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciezi si ce le-ai spune?
Asta chiar ar fi interesant pentru ca ar presupune sa ma intorc si in timp :)) Majoritatea scriitorilor pe care ii venerez sunt de mult oale si ulcele. Nu cred ca as spune mare lucru, sunt mai mult genul de persoana care priveste din umbra.

8. Iti place sa vorbesti despre ceea ce citesti si cu cine?
Daca e ceva ce m-a impresionat cu adevarat da, impartasesc oricui intalnesc in cale bucuria mea :)) Bineinteles, fara sa stric surpriza daca acea persoana n-a citit cartea inca.

9.Care sunt lucrurile care te determina sa alegi o carte anume?
Daca e sa fiu in librarie, ma atrage in general titlul. Daca e sa aleg din cele pe care le am in biblioteca e munca grea :)) Sunt multe si as vrea asa niste puteri supranaturale sa pot citi mai multe odata. Oricum de cele mai multe ori imi dau seama din primele pagini daca o carte imi va placea sau nu.

10. Care crezi ca este o "lectura obligatorie", o carte pe care toata lumea trebuie sa o citeasca?
Dictionarul explicativ al limbii romane :)))

11. Care este locul tau preferat pentru lectura?
Clar patul ori daca nu vreun coltisor linistit de natura, undeva la tara.

12. Cand citesti asculti muzica sau preferi linistea?
Liniste deplina. Eu muzica nu ascult decat cand vreau sa ascult muzica, in rest imi distrage enorm atentia.

13. Ai citit carti in format electronic?
Prima oara cand am citit Viata pe un peron a fost in format electronic. Prima si ultima experienta de genul. Mi-a placut atat de mult incat nu m-am oprit pana nu am terminat-o. Dupa aceea mi-am cumparat-o din librarie si am recitit-o :)) De curand mi-am descarcat si Jocurile Foamei dar slabe sperante sa le citesc in format electronic - probabil mi le voi achiziotiona cat de curand. Ah, si inca n-am vazut filmul :)))

14. Citesti numai carti cumparate sau si carti imprumutate?
Citesc cam tot ce-mi ajunge in mana si mai ales ce-mi place, indiferent de provenienta. Daca se intampla sa-mi placa mult o carte imprumutata, exista sanse mari sa o adaug apoi si eu la colectie :)))

15. Fa un top 5 al celor mai bune carti/ serii pe care le-ai citit vreodata:
Mmm, n-o sa-i zic top, ci doar o scurta enumerare :))) Viata pe un peron de Octavian Paler; Lupul de stepa - Herman Hesse; Maestrul si Margareta - M. Bulgakov, Portretul lui Dorian Gray - Oscar Wilde, cartile lui Dostoievski, Rosu si negru - Stendhal, La rasarit de eden - John Steinbeck. Off, si sunt sigura ca uit atatea care merita mentionate :(


Si cam asta ar fi cartea pe care o citesc acum:


Pe voi ce lecturi va pasioneaza?

7 comentarii :

  1. Cu parere de rau, sau de bine, te anunt ca nu esti singura care a dezvoltat o pasiune pentru "Viata pe un peron" a lui O. Paler. Citindu-i cartea eu mereu ma duc cu gandul la ce fel ma simteam eu cand eram in gara fie din Busteni, fie din Sinaia. Parca imi imaginez asa ce-as face eu daca as scrie o carte cu titlul asta.


    Eu in general prefer cartile thriller. Politiste. Si ceva de aventuri, fantezie. Dar rar se gaseste sa-mi placa o carte. Ori e prea multa descriere. Ori are dialoguri plicticoase. Imi place sa mi se stimuleze si imaginatia intr-o carte. Nu doar sa ma limitez la ce e in carte si atat. Parca sunt intoarsa in scoala unde nu esti invatat sa gandesti, te invata cum si ce sa gandesti.


    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Corect, dar cat de corect, DEX-ul...cata dreptate ai, cred ca ar trebui sa imi modific si eu TAG-ul. ;))
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. eu sunt fan vampiri :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Hai sa zicem ca de bine :D Imi plac si mie genurile precizate de tine, chiar mi-ar prinde bine niste recomandari! In general prefer filmele cand vine vorba de thriller. Si imi place mult si S.F-ul dar din nou, parca m-a convins mai mult partea de film decat cea de literatura.

    RăspundețiȘtergere
  5. :))) Pai stateam si ma gandeam la ceva universal valabil si in afara de Biblie, asta a fost singura chestie ce mi-a venit in minte :D

    RăspundețiȘtergere
  6. :D In afara de celebrul Dracula al lui Bram Stoker n-am citit nimic cu vampiri :)) Nici macar filmele atat de populare acum nu le-am vazut :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Hai sa vedem ce sugestii pot sa iti ofer. Nora Roberts a scris cateva carti bune. Daca te intereseaza cele mai de domeniul thriller- crime vezi ca e posibil sa apara ca fiind scrise de J.D. Robb. Eu le-am gasit totusi scrise cu primul nume. Apoi mai e James Patterson. Are si o serie de carti. Daca le cauti prin biblioteca vei vedea ca au titluri diferite dar mereu se distinge pe coperta cate o cifra, in functie de numarul cartii in serie. Sunt 6. Apoi bineinteles ca e Agatha Christie. Cam acesti 3 autori mi-au placut indeosebi. Nu spun ca vor ajunge instantaneu si preferatii tai. Dar pentru mine cam astia sunt.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...